Δελτία Τύπου



Βασίλης Κικίλιας: «Χρειάζεται συνεχής και εμφανής παρουσία της Τροχαίας στο δρόμο για την πρόληψη  και όχι το «σύστημα ενέδρα», δηλαδή κρυμμένοι αστυνομικοί και περιπολικό πίσω από τους θάμνους ή μετά από στροφές με σκοπό την εκ των υστέρων τιμωρία. Αυτός είναι ο στόχος μας  και θα τον τηρήσουμε με συνέπεια και συνέχεια»

Επίσκεψη στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής πραγματοποίησε σήμερα (14/07/2014), ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Βασίλης Κικίλιας. Τον κ. Υπουργό υποδέχθηκαν  ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, Ταξίαρχος Δημήτριος Παπαναγιώτου και ο Διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Γεώργιος Διαμαντόπουλος.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης παρουσιάστηκαν οι δράσεις της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, επισημαίνοντας ότι η βάση του προγράμματος δράσης που εφαρμόζεται είναι η πρόληψη, η οποία επιτυγχάνεται με διαρκή παρουσία της Τροχαίας σε συγκεκριμένους τόπους και χρόνους, αλλά και με συστάσεις που καθημερινά κάνουν οι τροχονόμοι στο οδικό δίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό ο  Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, δήλωσε: «Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας καταβάλλουν μία υπεράνθρωπη προσπάθεια στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Είναι γεγονός ότι οι γυναίκες και οι άνδρες της Τροχαίας έχουν αναλάβει μία πολύ σημαντική αποστολή: Να είναι δίπλα στον πολίτη, στον οδηγό και τον πεζό, για να τους προστατέψουν και να αποτρέψουν την παραβατικότητα στο οδικό δίκτυο.  Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται συνεχής και εμφανής παρουσία της Τροχαίας στο δρόμο για την πρόληψη  και όχι το «σύστημα ενέδρα», δηλαδή κρυμμένοι αστυνομικοί και περιπολικό πίσω από τους θάμνους ή μετά από στροφές με σκοπό την εκ των υστέρων τιμωρία. Αυτός είναι ο στόχος μας και θα τον τηρήσουμε με συνέχεια και συνέπεια».
Τονίστηκε επίσης ότι η βεβαίωση των παραβάσεων δεν αποτελεί πρωταρχική επιδίωξη των Υπηρεσιών Τροχαίας, αλλά η παροχή κοινωνικού έργου και προσφοράς σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου.
Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας επεσήμανε ότι πρωταρχικός και διαρκής στόχος της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής και των Υπηρεσιών της, παραμένει η μείωση του αριθμού των παθόντων και των τροχαίων ατυχημάτων. Ως γενικότερος στόχος είναι η αύξηση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας του ευρύτερου οδικού περιβάλλοντος στο οποίο όλοι μας εντασσόμαστε (οδηγοί, επιβάτες, πεζοί).
Με βάση τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2014 για την περιοχή του Λεκανοπεδίου Αττικής παρουσιάστηκε η ακόλουθη κατάσταση:
  • Μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το Α΄ εξάμηνο του 2013 σε ποσοστό -29,2% (80 έναντι 113 δηλαδή σε απόλυτους αριθμούς 33 λιγότερα), καθώς και μείωση των νεκρών σε ποσοστό -33,6% (81 έναντι 122 δηλαδή σε απόλυτους αριθμούς 41 λιγότεροι) και
  • Μείωση των σοβαρών ατυχημάτων σε σχέση με το Α΄ εξάμηνο του 2013 σε ποσοστό -28,4% (116 έναντι 162 δηλαδή σε απόλυτους αριθμούς  46 λιγότερα), καθώς και μείωση των νεκρών σε ποσοστό -29,7% (130 έναντι 185 δηλαδή σε απόλυτους  αριθμούς  55 λιγότεροι).
Ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη μετά την ολοκλήρωση της ενημέρωσης υπογράμμισε επίσης: «Είναι γεγονός ότι  το πρώτο εξάμηνο έχουμε καταφέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας, που αποτυπώνονται και στους στατιστικούς δείκτες.  Αντιλαμβανόμαστε όμως όλοι μας ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αρκετό. Πίσω από αριθμούς και στατιστικά στοιχεία το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων είναι πιο σύνθετο. Έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα, έχουμε χάσει πολλούς νέους ανθρώπους.
Το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων δυστυχώς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην κακή νοοτροπία και της δικής μας άσχημης συμπεριφοράς. Εκεί βρίσκεται το κλειδί για να δούμε πραγματικά αποτελέσματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας.
Εμείς, ως Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, με τις αρμόδιες Υπηρεσίες μας αποβλέπουμε μέσα από σε μία σειρά ενεργειών στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας συνολικά και μέσα από όλες του τις εκφάνσεις του.  Το θέμα όμως της οδικής ασφάλειας μας αφορά όλους».
Σημειώνεται ότι ως προσφορότερη και αποτελεσματικότερη μορφή δράσης επιλέχθηκε αυτής της έντονης τροχονομικής αστυνόμευσης με :
  • Εποχούμενες φανερές περιπολίες .
  • Συγκρότηση συνεργείων για βεβαίωση συγκεκριμένων και επικίνδυνων παραβάσεων που οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα (υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση σηματοδοτών, μέθη κ.λπ.) επιτείνουν τα δυσάρεστα αποτελέσματά του (μη χρήση ζώνης ασφαλείας, κράνους κ.λπ.) ή δημιουργούν προβλήματα στην ασφάλεια της κυκλοφορίας (επικίνδυνοι ελιγμοί, αυτοσχέδιοι αγώνες, υπέρβαρα, επισφαλής φόρτωση, ΚΤΕΟ κ.λπ.)
  • Συντονισμένες ειδικές εξορμήσεις με συμμετοχή και των -3- Ομάδων Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) για ευρύτερους και εξειδικευμένους ελέγχους, εκεί όπου δημιουργείται ειδικό πρόβλημα, τοπικό ή ορισμένης παραβατικότητας (π.χ. αυτοσχέδιοι αγώνες, παραβατικότητα Ε.Δ.Χ. (ταξί) οχημάτων, λειτουργία κέντρων διασκεδάσεως, έλεγχος βαρέων οχημάτων).
Για την υλοποίηση των παραπάνω δράσεων, από τις Υπηρεσίες Τροχαίας διατίθενται το πλέον κατάλληλο, έμπειρο και επαρκώς εκπαιδευμένο, για την εκπλήρωση της αποστολής τους, προσωπικό εφοδιασμένο με τα αναγκαία τεχνικά μέσα και συσκευές, το οποίο εκτελεί τα καθήκοντά του πάντοτε με γνώμονα την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στο πολίτη, με μείωση του χρόνου  ανταπόκρισης στα αιτήματά του, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωσή του για την πορεία των υποθέσεών του, ευαισθησία και κατανόηση στις κοινωνικά ευάλωτες και ειδικές ομάδες πληθυσμού.