Τη συνεργασία του ως Υπουργός Τουρισμού με τον ιδιωτικό τομέα- τον ΣΕΤΕ, την ΠΟΞ, το ΞΕΕ- υπογράμμισε ο Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι “σπάσαμε στερεότυπα και ταμπού δεκαετιών και καινοτομήσαμε όπου χρειαζόταν”.
Αναφερόμενος στις επικείμενες εκλογές τόνισε ότι η Νέα Δημοκρατία αξίζει μια δεύτερη κυβερνητική θητεία για να συνεχίσει το μεταρρυθμιστικό της έργο, “πάντα με κοινωνικό πρόσημο, πάντα με γνώμονα τον άνθρωπο και τις ανάγκες του”.
Για την Αθήνα στην οποία και κατεβαίνει ως υποψήφιος βουλευτής, επισήμανε ότι
“γειτονιές που ήταν για χρόνια υποβαθμισμένες φωτίζονται, αποκτούν ζωή και κίνηση, έρχονται επενδύσεις, ενώ καταφέραμε να κάνουμε την Αθήνα 12μηνο ταξιδιωτικό προορισμό στηρίζοντας το εμπόριο, τα καταλύματα, τους μικρούς και τους μεσαίους”.
Ο κ. Κικίλιας μίλησε επίσης για τη στρατηγική που ανέπτυξε στον Τουρισμό η οποία έφερε 17,6 δις έσοδα το 2022 και είχε ως βασικούς άξονες τα ανοίγματα σε νέες αγορές, τις επωφελείς συμφωνίες με ισχυρούς παίκτες του Τουρισμού, την προβολή νέων προορισμών, τις 12μηνες καμπάνιες του ΕΟΤ και την προώθηση του city-break με αποτέλεσμα την επέκταση της τουριστικής περιόδου ειδικά στην Αθήνα η οποία πλέον αποτελεί ταξιδιωτικό προορισμό και για τους 12 μήνες του έτους.
Η εκτίμηση του Υπουργού Τουρισμού για το 2023 είναι ότι οι επιδόσεις θα είναι εξαιρετικά υψηλές και θα ξεπεράσουν τις αντίστοιχες περσινές κατά 10%-20% μετά από συμφωνίες για επιπλέον πτήσεις αλλά και λόγω του ανοίγματος των αγορών της Κίνας και της Αυστραλίας.
Αναλάβατε το χαρτοφυλάκιο του Τουρισμού το 2022, όταν δηλαδή αφήναμε πίσω μας τα lockdown, σταδιακά τα μέτρα για την Covid-19 άρχισαν να χαλαρώνουν και τουρισμός έπρεπε να επανακάμψει; Κερδήθηκε αυτό το στοίχημα;
Από την πρώτη στιγμή που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μου εμπιστεύθηκε αυτή τη θέση, βάλαμε μπροστά ένα στρατηγικό σχέδιο με στόχο να φέρουμε στη χώρα όσο το δυνατόν περισσότερα ταξιδιωτικά έσοδα και ο τουρισμός να μπορέσει να στηρίξει τη μικρή-μεσαία επιχειρηματικότητα, τη μέση ελληνική οικογένεια και τις τοπικές κοινωνίες. Δεν αφήσαμε τίποτα στην τύχη, κι έτσι όταν ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, “πάγωσαν” οι αγορές και ακολούθησε το ντόμινο των οικονομικών συνεπειών, η σκληρή δουλειά που είχε προηγηθεί, όχι μόνο έσωσε τη σεζόν, αλλά είχε ως αποτέλεσμα να ξεπεράσουμε και τον πήχη των 15 δις ευρώ που είχε βάλει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης πριν βρεθούμε αντιμέτωποι με την ενεργειακή κρίση, τον πληθωρισμό και την ακρίβεια. Φέραμε στη χώρα 17,6 δις ευρώ και στηρίξαμε τα ελληνικά νοικοκυριά κάνοντας πράξη την επέκταση της τουριστικής περιόδου. Αυτό το πετύχαμε με ανοίγματα σε νέες αγορές, επωφελείς συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες και tour operators, προβολή εναλλακτικών προορισμών, προώθηση του city break, ενώ ο ΕΟΤ για πρώτη φορά στην ιστορία του έκανε 12μηνη καμπάνια.
Η φετινή σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει, άρα μέρα με τη μέρα έχετε και μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το πώς θα κινηθεί φέτος ο τουρισμός. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας και ποιες κινήσεις κάνατε για να έχουμε φέτος ακόμα υψηλότερες επιδόσεις;
Όπως έχω ξαναπεί, οι πρωταθλητές του καλοκαιριού χτίζονται τον χειμώνα. Και φέτος λοιπόν προχωρήσαμε σε στοχευμένες ενέργειες και επαφές με ισχυρούς παίκτες της αγοράς έτσι ώστε να έχουμε ακόμα περισσότερους ποιοτικούς ταξιδιώτες, άρα και έσοδα. Όπως πέρυσι, έτσι και φέτος μετά από συμφωνίες που πετύχαμε με τις αμερικανικές αερογραμμές έχουμε 58 απευθείας πτήσεις την εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο «Ελ. Βενιζέλος». Δέκα απευθείας πτήσεις την εβδομάδα από τον Καναδά, ενώ αυξήσαμε τις πτήσεις και τους προορισμούς από το Ισραήλ με απ
οτέλεσμα η Ελλάδα να αποτελεί πρώτη ταξιδιωτική επιλογή για τους Ισραηλινούς. Από τη Μεγάλη Βρετανία καταγράφεται το απόλυτο ρεκόρ στα ταξίδια με προορισμό τη χώρα μας, ξεπερνώντας ακόμα και την αγορά της Γερμανίας. Πρώτος προορισμός η Ελλάδα στη Γαλλία, πρώτη στον οδικό τουρισμό από Ρουμανία, πρώτη στη Σερβία με έναν στους δύο Σέρβους ταξιδιώτες να έρχονται στη χώρα μας για διακοπές, πρώτη στις προτιμήσεις των Αυστριακών σύμφωνα με την TUI Αυστρίας, ενω στη Σουηδία εκτιμάται ότι το 10% των Σουηδών- 900.000 ταξιδιώτες- θα έρθουν φέτος στην Ελλάδα.
Παράλληλα, κάναμε ανοίγματα στις αγορές της Μέσης Ανατολής- Κατάρ, Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Φέτος έχουμε επιπλέον τις μεγάλες αγορές της Αυστραλίας και της Κίνας οι οποίες άνοιξαν μετά την πανδημία. Στη Μελβούρνη, με την πολύ ισχυρή ομογένεια, ανοίξαμε γραφείο του ΕΟΤ. Με την Κίνα προχωράμε σε συμφωνίες για πτήσεις off season καθώς οι Κινέζοι ταξιδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Όσον αφορά στους μελλοντικούς στόχους, το νέο στοιίχημα που έχουμε βάλει είναι το άνοιγμα της τεράστιας αγοράς της Ινδίας.
Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουμε, κύριε Χαλκιαδάκη, εκτιμούμε ότι φέτος οι επιδόσεις στον τουρισμό θα ξεπεράσουν τις αντίστοιχες περσινές σε ποσοστό 10%- 20%.
Έχουμε μπροστά μας ακριβώς μια εβδομάδα μέχρι τις εκλογές. Για ποιους λόγους θεωρείτε ότι οι Έλληνες πολίτες θα πρέπει να εμπιστευτούν τη διακυβέρνηση της χώρας και πάλι στη Νέα Δημοκρατία;
Στις 21 Μαϊου ψηφίζουμε για τις oικογένειές μας. Ψηφίζουμε για μια Ισχυρή και Ασφαλή Ελλάδα και Αθήνα.
Η Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη αντιμετώπισε πολλαπλές κρίσεις κράτησε τη χώρα όρθια και στήριξε το εισόδημα των πολιτών. Aξίζει μια δεύτερη θητεία για να συνεχίσει το μεταρρυθμιστικό της έργο, πάντα με κοινωνικό πρόσημο, πάντα με γνώμονα τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
Το δίλλημα στις επόμενες εκλογές είναι ένα: Συνεχίζουμε στο δρόμο της ασφάλειας και της κανονικότητας ή επιστρέφουμε στα επικίνδυνα μονοπάτια των πειραμάτων;
Και εσάς που είστε υποψήφιος στην Α’ Αθήνας, ποια είναι τα επιχειρήματα σας για να σας δώσουν το σταυρό τους οι κάτοικοι της πρωτεύουσας;
Οι Αθηναίοι συμπολίτες μου με γνωρίζουν καλά, εκλέγομαι βουλευτής από το 2012, ενώ πριν υπηρέτησα για αρκετά χρόνια στην αυτοδιοίκηση. Από όλες τις θέσεις που έχω περάσει, νομίζω ότι έχω αποδείξει ότι βρίσκομαι πάντα στην πρώτη γραμμή της μάχης. Αυτή την τετραετία ως υπουργός Υγείας βρέθηκα αντιμέτωπος με τη μεγαλύτερη υγειονομική κρίση των τελευταίων 100 ετών και στη συνέχεια ως υπουργός Τουρισμού με τις συνέπειες ενός πολέμου στην καρδιά της Ευρώπης. Καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τα πρώτα κύματα της πανδημίας, διαψεύδοντας όσους υποστήριζαν ότι “θα γίνουμε Μπέργκαμο” και ενώ άλλα κραταιά συστήματα υγείας της Ευρώπης κατέρρεαν. Το πρόγραμμα εμβολιασμού ήταν το μεγάλο “πάντρεμα” του ανθρώπινου δυναμικού με την ψηφιακή τεχνολογία, καθιστώντας το πρότυπο σε όλη την Ευρώπη.
Και μετά φέραμε εξαιρετικές τουριστικές επιδόσεις, διαψεύδοντας αυτή τη φορά όσους έλεγαν ότι ο πόλεμος και η κρίση θα καταστρέψουν τον τουρισμό.
Όλοι μαζί τα καταφέραμε. Έχω μάθε να δουλεύω ομαδικά. Στο υπουργείο Υγείας δημιούργησα την επιστημονική επιτροπή με τους ειδικούς και στο υπουργείο Τουρισμού συνεργαστήκαμε με τον ιδιωτικό τομέα τον ΣΕΤΕ, την ΠΟΞ, το ΞΕΕ για να φέρουμε αυτά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα. Σπάσαμε στερεότυπα και ταμπού δεκαετιών και καινοτομήσαμε όπου χρειαζόταν.
Πιστεύουμε σε μία ισότιμη ανάπτυξη σε κάθε γωνιά της χώρας και αυτό το αποδείξαμε στον τουρισμό. Αναφορικά, όμως, συγκεκριμένα για την Αθήνα όπου ζητώ από τους συμπολίτες μου τον 1 από τους 4 σταυρούς, θα ήθελα να τονίσω- το ξέρετε καλά κύριε Χαλκιαδάκη, όπως και όλοι οι κάτοικοι της πρωτεύουσας- ότι με κύριο μοχλό τον τουρισμό καταφέρνουμε να αλλάζουμε την πόλη: Γειτονιές που ήταν για χρόνια υποβαθμισμένες φωτίζονται, αποκτούν ζωή και κίνηση, έρχονται επενδύσεις, ενώ καταφέραμε να κάνουμε την Αθήνα 12μηνο ταξιδιωτικό προορισμό στηρίζοντας το εμπόριο, τα καταλύματα, τους μικρούς και τους μεσαίους.