Κύριοι Υπουργοί
Η διαχείριση του μεταναστευτικού, κάτω από τις συνθήκες που όλοι γνωρίζουμε, έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις για τη χώρα.
Υπάρχουν ήδη αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία και στον τουρισμό των νησιών, στα οποία δημιουργήθηκαν τα ήοΐ $ροΐ.
Αρνητικές επιπτώσεις καταγράφηκαν, τους προηγούμενους μήνες και στον τομέα των μεταφορών και των εξαγωγών από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.
Υπάρχει δεδομένη επιβάρυνση της εθνικής οικονομίας και του κρατικού προϋπολογισμού. Η κυβέρνηση, συνειδητά αποφεύγει, να δώσει στοιχεία για το οικονομικό κόστος της διαχείρισης του μεταναστευτικού από τον Απρίλιο του 2015, έως σήμερα.
Υπήρξε αδυναμία διαχείρισης του μεταναστευτικού προβλήματος στο λιμάνι του Πειραιά, επί 6 μήνες το πρώτο λιμάνι της χώρας, που αποτελεί και πύλη εισόδου, μεταβλήθηκε σε έναν απέραντο και ανεξέλεγκτο καταυλισμό, με καταστροφικές επιπτώσεις στην εικόνα του Πειραιά, ως προορισμού για την κρουαζιέρα.
Υπάρχει δυσανάλογη επιβάρυνση συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών, σε ότι αφορά στη δημιουργία κέντρων υποδοχής. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση δημιουργεί ανεξέλεγκτα και χωρίς ορθολογικό σχεδιασμό κέντρα υποδοχής και φιλοξενίας.
Αυτή τη στιγμή, η κατάσταση όχι μόνο δεν δείχνει να ομαλοποιείται, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αλλά εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.
Επισημαίνουμε ότι:
1ον) Τα βόρεια σύνορα της χώρας είναι κλειστά και δεν πρόκειται να ανοίξουν. Την παράμετρο αυτή συνειδητά αγνοεί ή υποβαθμίζει η κυβέρνηση γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να παραδεχθεί ότι τα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν πλέον μετατοπιστεί και η Ελλάδα αποτελεί έναν ενδιάμεσο χώρο.
2ον) Όσοι πρόσφυγες και παράνομοι μετανάστες βρίσκονται στη χώρα είναι πλέον εγκλωβισμένοι. Δεν υπάρχει περίπτωση να ταξιδέψουν στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης γιατί δεν είναι μόνο κλειστά τα σύνορα αλλά δεν δέχονται οι άλλες χώρες να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα μετεγκατάστασης και να δεχθούν πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες.
3ον) Η διαδικασία ασύλου προχωρά με πολύ αργούς ρυθμούς ενώ και οι επαναπροωθήσεις παράνομων μεταναστών στην Τουρκία, έχουν σταματήσει ή γίνονται με το σταγονόμετρο. Επιπρόσθετα δεν πρέπει να αγνοηθούν τα σοβαρά επεισόδια στα hotspot στα νησιά. Δεν πρέπει επίσης να αγνοηθεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία πλέον όσων εισέρχονται στη χώρα, καθοδηγούμενοι προφανώς από κάπου, υποβάλλουν σχεδόν όλοι πλέον αίτηση ασύλου για να παραμείνουν στην Ελλάδα.
4ον) Εξακολουθεί να μην υπάρχει διαχωρισμός προσφύγων και παράνομων μεταναστών. Οι δεύτεροι είναι σαφές ότι θα πρέπει να παραμένουν σε κλειστά κέντρα και δομές μέχρι να επαναπροωθηθούν, τα οποία όμως η κυβέρνηση αρνείται να δημιουργήσει. Με αυτό όμως τον τρόπο όχι μόνο δεν αποθαρρύνει και δεν δρα αποτρεπτικά για να εμποδίσει την παράνομη είσοδο στη χώρα αλλά μετατρέπει την Ελλάδα σε πόλο έλξης για τους παράνομους μετανάστες.
Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και ένας ορατός και σοβαρός πλέον κίνδυνος : η κατάρρευση της συμφωνίας Ε.Ε-Τουρκίας μετά και τις τελευταίες εξελίξεις στη γείτονα χώρα , που πυροδοτούν μια γενικευμένη αστάθεια.
Η τοποθέτηση του Προέδρου της Κομισιόν κ.Γιούνκερ, επιβεβαιώνει τις ανησυχίες μας.
Είναι υπαρκτός πλέον ο κίνδυνος να ανοίξει και πάλι η στρόφιγγα από τα απέναντι παράλια και να κατακλυστούν τα νησιά και η χώρα με πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες.
Σε μια τέτοια περίπτωση είναι σαφές ότι η κυβέρνηση δεν έχει εκπονήσει κανένα ρεαλιστικό και αποτελεσματικό σχέδιο για να αντιμετωπίσει τον υπαρκτό αυτό κίνδυνο. Το επιβεβαιώνει η μέχρι σήμερα πολιτική της στο μεταναστευτικό, μια πολιτική απόλυτα καταστροφική για τη χώρα, τα νησιά και τον τουρισμό μας.
Μια πολιτική που στηρίζεται στις ιδεοληψίες ενός θολού και ψευδεπίγραφου διεθνισμού και αγνοεί τις αρνητικές επιπτώσεις στην εσωτερική ασφάλεια και στον τουρισμό.
Ένα στοιχείο που αναδεικνύει την πιθανότητα να βρεθεί η χώρα σε πλήρες και απόλυτο αδιέξοδο είναι το γεγονός ότι τις τελευταίες ημέρες, μετά και την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία, έχουν αυξηθεί οι μεταναστευτικές ροές προς τα νησιά.
Στην υποθετική αλλά πλέον πολύ πιθανή περίπτωση να ανοίξει η στρόφιγγα και να κατακλυστούν τα νησιά μας και η χώρα με χιλιάδες πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες, οι οποίοι δεν θα μπορούν να ταξιδέψουν σε άλλη χώρα και θα εγκλωβιστούν εδώ, ποια θα είναι η στάση της κυβέρνησης;
Ποιο είναι το σχέδιο διαχείρισης και αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης; Θα αρκεστεί η κυβέρνηση σε τοποθετήσεις του είδους "δεν έχει σύνορα ή θάλασσα"; Θα δεχθεί να κατακλυστεί η Ελλάδα από ένα τεράστιο και μη διαχειρίσιμο αριθμό προσφύγων και παράνομων μεταναστών;
Θα επιλέξει να τους κρατήσει εγκλωβισμένους στα νησιά που θα αποβιβάζονται, διαλύοντας πλέον ολοσχερώς τον τουρισμό αλλά και δημιουργώντας εκρηκτικές καταστάσεις;
Επιτέλους, θα υπάρξει ποτέ ένας ορθολογικός σχεδιασμός, μια εθνική πολιτική για το μεταναστευτικό;
Θα καθορίσουμε τον αριθμό των προσφύγων και των παράνομων μεταναστών που μπορεί να δεχθεί και να φιλοξενήσει η χώρα, με βάση τις δυνατότητες της αλλά και τις επικρατούσες συνθήκες;
Κάτι τέτοιο αποτελεί αδήριτη ανάγκη για να διασφαλιστούν και οι συνθήκες ανθρώπινης διαβίωσης αυτών των ανθρώπων, που συνδέεται με την φέρουσα ικανότητα της χώρας σε ότι αφορά στις υποδομές και στη δυνατότητα να τους φιλοξενήσει.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί
1. Ποιο είναι το εναλλακτικό σχέδιο που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση σε περίπτωση που καταρρεύσει η συμφωνία Ε.Ε-Τουρκίας ή σε περίπτωση που η Τουρκία ανοίξει και πάλι τη στρόφιγγα;
2. Ποια θα είναι η αντίδραση της κυβέρνησης, σε πολιτικό και επιχειρησιακό επίπεδο, σε περίπτωση που υπάρξει μαζική είσοδος προσφύγων και παράνομων μεταναστών στα ελληνικά νησιά;
3. Υπάρχει συναίσθηση του ισχυρού πλήγματος που έχουν δεχθεί η τοπική οικονομία και ο τουρισμός στα νησιά του Αιγαίου; Γνωρίζει η κυβέρνηση το μέγεθος των επιπτώσεων; Θα συνεχίσει να κρατά εγκλωβισμένους στα νησιά χιλιάδες πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες; Θα συνεχίσει να μεταφέρει στην Κω και στη Λέρο πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες από άλλες περιοχές της χώρας, δυναμιτίζοντας το κλίμα και τραυματίζοντας ακόμα περισσότερο τον τουρισμό;
4. Ποιο είναι το ακριβές κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό για τη διαχείριση του μεταναστευτικού από τον Απρίλιο του 2015 έως σήμερα; Για ποιο λόγο η κυβέρνηση δεν διεκδίκησε να αφαιρεθεί αυτό το κόστος από τον συνολικό λογαριασμό των δημοσιονομικών μέτρων που πήρε, όπως απαίτησε και πέτυχε η Γαλλία με τις δαπάνες της για την ασφάλεια, μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στο Παρίσι;
5. Γιατί υπάρχει υπέρμετρη επιβάρυνση συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών της χώρας, με τη δημιουργία κέντρων υποδοχής και δεν έχει επιδιωχθεί η αναλογική κατανομή; Τα νησιά, περιοχές της Αττικής και η Μακεδονία έχουν επιβαρυνθεί υπέρμετρα ενώ σε κάποιες άλλες περιφέρειες δεν έχουν δημιουργηθεί τέτοιες δομές.
6. Με δεδομένο ότι όσοι βρίσκονται στη χώρα είναι εγκλωβισμένοι ενώ όσοι έρχονται, καθοδηγούμενοι πλέον, ζητούν άσυλο στην Ελλάδα είτε πρόκειται για πρόσφυγες είτε για παράνομους μετανάστες, ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης; Θα παρακολουθεί παθητικά την συνεχιζόμενη είσοδο τους στη χώρα και τον εγκλωβισμό τους στην Ελλάδα;
7. Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός προσφύγων που μπορεί να φιλοξενήσει η Ελλάδα; Με ποια κριτήρια συνδέεται αυτός ο αριθμός; Έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη και σχέδιο;
8. Γιατί η κυβέρνηση αρνείται να προχωρήσει στο διαχωρισμό προσφύγων και παράνομων μεταναστών; Γιατί δεν έχει προχωρήσει στη δημιουργία κλειστών κέντρων και δομών για τους δεύτερους, προκειμένου να υπάρξει ένα ισχυρό μήνυμα για όσους εισέρχονται παράνομα στη χώρα;
Οι επερωτώντες βουλευτές
Κατσαφάδος Κώστας
Μπακογιάννη Ντόρα
Κικίλιας Βασίλης
Καραμανλής Αχ. Κώστας
Μάνος Κονσόλας
Τσιάρας Κωνσταντίνος
Αραμπατζή Φωτεινή
Αθανασίου Χαράλαμπος
Αναστασιάδης Σάββας
Ανδριανός Ιωάννης
Αντωνίου Μαρία
Ασημακοπούλου Άννα-Μισέλ
Βαγιωνάς Γεώργιος
Βεσυρόπουλος Απόστολος
Βλάσης Κωνσταντίνος
Βλάχος Γεώργιος
Βορίδης Μάκης
Βούλτεψη Σοφία
Βρούτσης Ιωάννης
Γεωργαντάς Γεώργιος
Γεωργιάδης Άδωνις
Γιακουμάτος Γεράσιμος
Γ ιαννάκης Στέργιος
Γκιουλέκας Κωνσταντίνος
Δαβάκης Αθανάσιος
Δήμας Χρίστος
Δημοσχάκης Τάσος
Καββαδάς Αθανάσιος
Κακλαμάνης Νικήτας
Καλαφάτης Σταύρος
Καραμανλή Άννα
Καράογλου Θεόδωρος
Καρασμάνης Γεώργιος
Κασαπίδης Γεώργιος
Κεδίκογλου Σιμεών
Κέλλας Χρήστος
Κεραμέως Νίκη
Κεφαλογιάννη Όλγα
Κεφαλογιάννης Ιωάννης
Κουκοδήμος Κωνσταντίνος
Κυριαζίδης Δημήτριος
Μηταράκης Νότης
Μπασιάκος Ευάγγελος
Μπουκώρος Χρήστος
Μπούρας Αθανάσιος
Οικονόμου Βασίλειος
Παναγιωτόπουλος Νικόλαος
Πλακιωτάκης Ιωάννης
Ράπτη Ελένη
Σαλμάς Μάριος
Σκρέκας Κωνσταντίνος
Τζαβάρας Κωνσταντίνος
Φορτσάκης Θεόδωρος
Χαρακόπουλος Μάξιμος
Χατζηδάκης Κωστής
Μεϊμαράκης Ευάγγελος
Σαμαράς Αντώνιος